I farta

I farta
Yr den håpefulle

søndag 29. mai 2011

super hund, super gjestehandler og andre oppturer!

Dagen i dag startet tidlig. Vi var katalog nr 1, og først ut i utstillingsringen. Jeg hadde Kis ute en stund før vi skulle i ringen, men han var litt stresset. Det var flere hunder enn i går rundt ringene, og det var trangt å komme til. Han bjeffet litt i ringen, og trakk i båndet når han løp. Dommer Lilian De Ridder-Onghena mente dette om Kis: "Almost 3 years old. Scissors bite. Well sized dog. Good type and substance to offer. Strong scull. Well placed ears. Correct length of muggle (?). Would prefer better lay of shoulder. Strong body. Well angulated. Nice colour and coat condition. Moves well. Shows attitude (?)". Han fikk CK og ble BIR.

Etterpå var vi klar for agility. Cecilie gikk med han i dag også, da jeg enda har vondt i ryggen. De tre første hinderne sto noe tett, med bare 5 meters avstand. Kis forsøkte å stusshoppe mellom hinder to og tre, og rev dermed hinder tre. Han fikk enda et riv i forbindelse med et bakbytte. Men løpet fløt fint, og jeg var godt fornøyd.

Video av løpet:

Etterpå var det hoppløp. Kis hadde en fantastisk fart, og det hadde Cecilie også. Det var en kjempefelle der fire tunellåpninger lå ved siden av hverandre, men Cecilie klarte å være der til rett tid, og sende han i rett tunnellåpning. Det var jeg veldig imponert over. Han rev hinderet etter slalåmen, da han måtte skynde seg etter Cecilie, og dermed slurvet i hoppet sitt. Men jeg trur dette må være hans beste hoppløp noensinne!!


Vi kjørte til sist en åpen hopp konkurranse. Banen var vanskelig, med en del vanskelig handling. Jeg har desverre ikke video av løpet, da jeg startet å filme før start, og "startet" igjen da Kis begynte å løpe. Kis rev første hinder, og responderte dårlig på en decell slik at han fikk med seg et ekstra himder i en sving, men ellers satt alle vanskeligheter som et skudd. Jeg har virkelig en super handler i mitt fravær!!

Til sist var det gruppefinalen, som jeg ventet på kun for å trene. Jeg merket at Kis var litt sliten og irritabel, for da valpene i Best in Show kom tilbake i oppsamlingsringen, likte han det dårlig. JEg måtte jobbe litt med han for at han skulle holde fokus. Rasedommeren min skulle også dømme gruppen. Hun lo litt over at Kis enda bjeffet og hadde mye energi. Han sprang godt, og jeg fikk stilt han fint opp da vi alle sto inne i finaleringen. Etter litt bjeffing vel og merke.. Og har du sett, hun likte han visst så godt at vi faktisk ble plassert i gruppa. Hurra, det er to år siden sist. Vi ble 3BIG, og var fornøyd med det. En flott avslutning på en nesten optimal helg. Hadde bare ryggen virket litt bedre..

Vi satser på at jeg er klar til å springe litt neste helg, når andre samling i agilitytrenerutdannelsen til Klickerklok holdes.Etter den helga blir det nok en selvpåført agilityferie til oktober en gang. Men når Kis skal på 2 ukers ferie til Ramfjord, og vi har planlagt treningshelg i Salangen i sommer før Midnattsolhoppet, skal nok ikke Kis lide noen nød hvert fall,

4 kommentarer:

  1. Gratulerer med alle oppturene!

    SvarSlett
  2. Kjempebra løp av Cecilie og Kisen! Supert at det er på film, så jeg også fikk se løpene :-)

    SvarSlett
  3. Takk for at jeg får lov til å gå med kis! Det er virkelig gøy, jeg bare elsker det! Nå ser det ut som ting går rette veien, får håpe den gode hoppe-trenden fortsetter! Klem

    SvarSlett
  4. Heldig du er som har en sånn herlig hund og en sånn genial stand-in-handler! Grattis med en flott helg! Klem fra Tonje og Hean

    SvarSlett