I farta

I farta
Yr den håpefulle

onsdag 11. mai 2011

Onsdag med fokus på hoppteknikk

Første trening i år uten lue og votter! Deilig med sol frem til kl 22, selv om det ble litt kaldt på slutten.

I dag hadde jeg bestemt meg for å ha fokus på hoppteknikk og slalåm. Vi satte opp en set point øvelse. Jeg arbeidet med høyde, og hadde først en økt med 6 fot mellom første lave hinder og oxeren. Vi økte hinderet gradvis til 65 cm, før vi senket det igjen. I økt nummer to hadde jeg 5 fot mellom hinderne, og gjentok økningen i høyden. Da koblet jheg også på en kort tunnell etter hinderne mens vi reduserte høyden. Kis lander dårlig, med lite fjæring i forfotene. Ellers hopper han fint. Maria Bless tok et bilde i helga som illustrerer Kis i landingen.
Som siste økt med hoppteknikk arbeidet vi i en distance grid. Jeg satte tre hinder med 6 fot mellom og lav høyde, og et siste hinder på 45 cm 7 fot fra de øvrige. Det siste hinderet økte jeg til 11 fot og reduserte igjen. Dette virker lett for Kis.

Jeg har vondt i bekkenet etter rakingen i hagen på mandag, og orket ikke springe noe bane selv. Mari fikk springe med Kis, og jeg filmet det første løpet i banen. Jeg blir nok å legge det ut i morgen, men har ikke fått til å sende det til pc'en enda. Kis river ikke der vi setter spindeler, men river da andre hinder. Han var sykt stressa og gira over at Mari skulle gå med han. I første runde gikk han under det ytterste hinderet i en stjerne. Jeg hadde satt opp spindel for å tvinge han litt ut i svingen, og da valgte han å prøve ut alternativet å springe under i stedet. Mari så ikke dette, og han fikk gå resten av banen. Da vi forsøkte kombinasjonen igjen, gikk han under igjen. Merkelige greier. Andre runden jukset Kis midt i slalåmen på grunn av at han var så gira. Jeg fikk noen  runder slalåm før vi avsluttet, der jeg utfordret han på lyd og litt forstyrrelser. Det må vi arbeide mer med. Mulig på lørdag hos Lisa? Onsdag er det konkurranse i Narvik. Tenk at ukene går så fort, vi er ikke helt klar for nye konkurranser enda.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar