I farta

I farta
Yr den håpefulle

søndag 15. mai 2011

Hoppteknikk

Torsdag ble det to lydighetsøkter på Kisen. Han var først med på jobb, og i lunchen gikk jeg og Linda ut og trente på yttersiden. Kis er ikke glad i biler, men fungerte godt i alle øvelser. Seinere var det medlemsmøte på klubben. Det var mange fremmede hunder, men Kis hadde god fokus og kontakt hele tiden. Lisa dirigerte oss i et par øvelser. Kis ble forstyrret av henne i det første lille strekket, så gikk han godt resten. Jeg fikk også arbeidet med hopp over hinder.

Det er et fantastisk vær her nord, og ungene er på hytta. Da kan vi voksne arbeide i hagen og gjøre masse ærender vi ikke ellers har tid til. Lørdag formiddag fikk jeg tid til en god treningsøkt hos Lisa. Vi trente set point og slalåm. Kis hadde to gode runder, men på den tredje runden set point begynte han å tulle litt. Det var selvfølgelig da vi skulle ta bilder, og jeg fikk faktisk med meg et riv. Jeg lærte at Kis lett river i set point når forbena ikke er paralelle i starten. Jeg hadde to økter med 5 fot og en økt med 4,5 fot. Vi økte til 61,5 cm i høyde alle gangene. Jeg la til litt fart i innkomsten på de laveste høydene på slutten av hver økt.

Eliver trente også øvelsen.



Kis river..
 Men ikke nå:)


 En liten borrelåsTuv. Hun fikk sommerklippen sin da vi kom hjem.

Fineste været i fineste Nord-Norge

1 kommentar: