I farta

I farta
Yr den håpefulle

mandag 30. mai 2011

Hinderdiskriminering

Etter første helg med Fanny-kurs bestemte jeg meg for å trene inn en kommando for felthinder, for å kunne diskriminere mellom hinder som står tett. I helgas konkurranse ble jeg påminnet om at jeg enda ikke har kommet i gang med den treningen. På dette bildet vises hvordan tunnell og slalåm var plassert, og man skulle komme fra høyre i bildet. Heldigvis måtte ikke Kis ta bommen fra denne siden, men i klasse 3 disket 3 av 4 ekvipasjer på denne vanskeligheten.
Jeg fikk et lite tips fra Mija Jansson om hvordan hun hadde trent inn diskriminering mellom tunnell og felthinder. Hun trente inn forståelse hos hunden på at dersom man ikke sier noe annet, SKAL felthinderet foretrekkes. Jeg har tenkt litt på dette, og har veldig lyst å sette i gang innlæringen. Dette er en konkret ting å trene på, og det liker jeg. I tillegg kan jeg gjøre det uten for mye løping.

Etter at Fanny har sett noen videoer av Kis sine konkurranser, har jeg fått hjemmelekse av henne. Jeg rekker nok ikke å trene så mye på det, men håper på minst en økt. Jeg skal trene på 4 hinder med 9 fots mellomrom. Første rundene skal jeg kjøre 30 cm høyde, og etter hvert øke til 40 cm. Jeg skal ha fart inn i kombinasjonen.

Jeg hadde egentlig tenkt å kjøre inn til pappa onsdag, siden det er helligdag og fri på torsdag. Nå lurer jeg på når jeg skal få tid til å trene. Dillemma. Kanskje det blir trening hos Balsfjord Hundeklubb på torsdag i stedet for onsdag på klubben? Eller tirsdag på Berg/i Ramfjord?

Må ellers bare legge ut bildet fra gruppefinalen søndag. Se hvor fornøyd jeg var, og Kis stemte i med jubelrop. Et morsomt bilde tatt av Heidi.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar