I farta

I farta
Yr den håpefulle

lørdag 28. mai 2011

En finfin dag

Første dag av dobbelutstillingen med ag-stevne er unnagjort.

Vi startet ut med agility. Cecilie gikk med Kis. For første gang i mitt liv fikk jeg gåsehud av å se agility. Løpet gikk kjempeflott, frem til de siste hinderne. Kis rev to hinder, og fikk en vegring på tunnell etter en litt vanskelig sving. Men jeg var veldig fornøyd med gutten. Løpet holdt til en andreplass. Her er video:
 Mellom agility og hoppløpet var det en kjapp tur innom utstillingsringen. Kis bjeffet og var ikke interessert i å vise seg noe pent, men han fikk CK og BIR. Kritikken fra dommer Martin Johansson var som følger: Maskulin hanne. Bra hode. Bra proposisjoner. Bra hals og hale. Bra balansert muld(?)Bra svans, bra pels.

 Cecilie og Scoopp i ringen:


Så var det tid for hoppløpet. Cecilie skulle gå med både Scoop og Kis, og det er selvfølgelig utfordrende, særlig når tempoet gjør at det noen ganger bør velges forskjellige handlingsalternativer. Kis rev tre hinder. Når jeg ser videoen ser jeg at to av rivene kom da Cecilie tok lead out, og da hun byttet mens han var i lufta. Det er utfordrende å gå med Kis, for tempoet gjør timing vanskelig. Og han river hvis han får noe info whatsoever i lufta. Jeg var uansett fornøyd med også dette løpet. Slalåmen, som kom etter et langt fartsstrekke, var kanonbra. Og Kis hadde bestetid, selv om han ble nr 4 i klassen på grunn av rivene.
Video:
På slutten av dagen kom min opptur. Jeg hadde i gruppen fokus på å trene Kis på å stå tett med andre hannhunder uten å bråke med dem, og uten å bjeffe. Kis oppførte seg eksemplarisk! Da vi ventet i oppsamlingsringen, belønnet jeg han hele tiden, og han var så flink. Inne i hovedringen gjorde jeg det samme. Han sto så fint hele tida. Jeg orket ikke å drive å stille han perfekt, mine kriterier var fire foter i bakken, munnen lukket og ingen bråking med de andre hundene. Og det gikk så bra. Kis slet litt i båndet når vi viste oss for dommeren, men sto greit og hoppet ikke. Da får det heller være at vi ikke ble plassert i gruppen, det var ikke derfor vi var der:)

3 kommentarer:

  1. For en lykke med gåsehudløp, raskest tid, gode svar på hvor og hvorfor rivene kommer, super slalåm, god kritikk og BIR og super-gruppe-Qis :) yey!

    SvarSlett
  2. Ja, det var virkelig mye bra idag!

    SvarSlett
  3. ha, ha, siste innlegg var fra meg da.

    SvarSlett