I farta

I farta
Yr den håpefulle

onsdag 25. mai 2011

Øse pøse

Skikkelig griseføre i Kroken i dag. Og med utstilling på lørdag og søndag, lover dette bra. Kis skal være bra fin etter å ha sprunget to agilityløp før han skal stilles. Dette blir bra!

Det ble satt opp en agility 2 bane på treningen i dag. Vi har gått bane på nesten samtlige treninger denne våren, så jeg følte for å bare trene momenter i dag. Jeg trente først på å threadle Kis av tunnellinngang og sende han i neste. Jeg prøvde å lure han til å flikke fra meg ved å ikke sende han inn i tunnellen siste gangen, men han lot seg ikke lure. Så kjørte jeg noen slalåminnganger i fart. De første gikk veldig bra, da sendte jeg han ca fra klokka 3. Da jeg ga han en enda skarpere høyreinngang, feilet han. Når han begynner å feile, girer han seg bare mer og mer opp. Jeg fikk roet han litt, og tatt slalåmen et par ganger til. Til slutt kjørte jeg et strekk med to bakbytter og to felthindre. Feltene er 100 % og etter hvert fikk jeg også til gode bakbytter. Ei kort og godt planlagt økt, som jeg var fornøyd med.

Jeg innså plutselig her om dagen at jeg har meldt Kis på utstilling, og at vi ikke har trent utstilling siden forrige utstilling i oktober. Vi fikk oss en flott økt sammen med den søte vannhunden Enea. Vi vekslet på å springe først og sist i ring, vi trente på å stå tett inntil hverandre, og Kis fikk vist tenner og ble tatt på. Jeg må trene utstilling i morgen og fredag også, for Kis trenger å friske opp ståen. Kis er jo champion, og det er ingen Cacib å hente på denne utstillingen, men jeg tenker å stille han på Norsk Vinner et år snart, og da må han trene mye på å gå i ringen med andre hunder. Derfor utstilling i helga altså :)

Helt på tampen av treninga tok vi to økter hoppteknikk. Først 5 fot - oxer, med gradvis økning til 65 cm. Det gikk lekende lett, så da reduserte jeg til 4,5 fot. Det gikk også knall bra, og poengterer vel mine uttalelser om at hoppteknikk er enkelt, men at det ikke er blitt overført til bane enda.

1 kommentar:

  1. Like at du blogge ofte. Like a æ kan kommentere i bloggen din. Dobbel-yey!

    SvarSlett