I farta

I farta
Yr den håpefulle

torsdag 19. mai 2011

Onsdagskonkurranse i Narvik

I går var Tromsø Kelpieklubb på en liten midtuke-roadtrip. Vi lasta 4 kelpier og en liten BC valp i Cecilies store bil, og satte kursen for Narvik. Cecilie skulle debutere i hopp med Scoop, og Kis og Eliver skulle gå to løp hver.

Vi kom frem i god tid, og fikk luftet hundene godt. Agility var først ut, og jeg hadde bestemt meg for å spare bekkenet mest mulig, så Cecilie gikk med Kis. Kis gikk frem til nest siste hinder uten å rive! Han ble holdt lenge på feltene, og gikk ellers godt. Han pådro seg en disk ved å hoppe gjennom ramma i stedet for hjulet. I siste sving ble Cecilie litt bakpå, og Kis rev nest siste hinder og tok feil sistehinder. Jeg var fornøyd med løpet hans pga få riv og god fokus.

Hoppløpet skulle jeg selv gå. Det var en skikkelig springebane, der jeg hadde briefet et bakbytte og en threadle. De fire første hinder var i en rett linje. Kis rev hinder 2. Kis riv så hinderet før bakbyttet, og de tre hinderne etter byttet. Han rev også hinderet da jeg threadlet, samt nest siste hinder i banen. Det hjelper så veldig lite at han hadde best tid av alle, når hele banen må bygges på nytt etter han har sprunget..

Videoene lastes opp nå, men det tar tid. Mitt vanlige kompaktkamera er utlånt, og jeg filmet med et kamera som filmer i HD. Dermed tar det en time pr film. Og jeg glemte å slå av kameraet etter agilityløpet, så det er 2 minutter med belønning og småprat på slutten..

1 kommentar:

  1. Æ kjenne så veldig den følelsen med rivan....Emil knuse de andre på tid, men det hjelpe så lite når det stortsett alltid kommer ett eller to riv :( Har satt igang fjorårets hoppeprosjekt, så får vi se om det gir resultata på banen igjen.

    SvarSlett