I farta

I farta
Yr den håpefulle

onsdag 3. august 2011

Mer nyttig preggistrening

Onsdagstrening.. Lurer litt på hvor min logiske sans tok veien da jeg sendte alle uteklærne med familien til hytta en halv time før jeg selv skulle på klubben og trene i gråværet. Vel vel, det ble litt kaldt, men en bra trening likevel.

Vi fortsatte arbeidet med slalåminnganger. Jeg satte en hjelpepinne på skrå på pinne to, og surret noe ringbånd rundt nederst. Kis er veldig flink, og kan sendes fra hele venstresida uten å feile på slalåmen. I ukene fremover skal jeg gradvis fade bort hjelpen med sperringen, noe som er lett når jeg bare bruker en skråstilt pinne. Den kan flyttes nærmere og nærmere, og til slutt forsvinne. Håper det har effekt!

Vi trente to økter hoppteknikk. Jeg satte opp den såkalte triangelen, og jobbet bend work. Det gikk fint, uten problemer. Når jeg kjørte han over rettstrekket, ble han litt ivrig og hoppet over to hinder i ett hopp.

Lena satte opp en øvelse som gikk på diskriminering av tunnellinnganger. Det var flere variasjonsmuligheter på fire tunnellinnganger. Dette var noe jeg kunne trene på uten å springe så mye, og jeg varierte mellom å sende rett frem, threadle-åpne-sende-trø over, eller å threadle og belønne med threadlearmen når han kom inn. En nyttig økt, der alt fungerte fint.

Jeg har litt fri de neste dagene, kanskje jeg får trent litt en formiddag.

1 kommentar:

  1. jøss for en effektiv onsdagstrening, du fikk jo trent så mye bra!

    SvarSlett