I farta

I farta
Yr den håpefulle

torsdag 4. august 2011

Lead outs

En av fordelene med å være aleina hjemme, er at jeg får hatt kvalitetstid med Kisen. I dag møtte vi Lisa, Cecilie, Eliver, Qoralle, Scoop og Quick ute hos Lisa. Hun ønsket å trene på lead outs, og det passet bra for meg. Vi satte opp en helt enkel lead out øvelse, med tre hinder i rett linje, samt et hinder et par meter til siden for hinder to. Dermed kunne vi stille oss med det hinderet ut til siden, og kjøre lead out både fra høyre og venstre side.

Jeg var ganske sikker på at dette kom til å gå glimrende, og at jeg kunne arbeide med n\min timing. Så viste det seg at Kis slet med å ta lead outen med høyrehandling!. Han tok hinder 1, og kom så skrått inn til meg. Da begynte det å demre at dette har vi ikke trent på lenge. Etter et par runder med strategisk plassert belønning etter hinder 2, gikk det seg til. Lead out i venstrehandling gikk knirkefritt.

Når det gjelder timing, har jeg en utfordring. Det er en bitte liten lomme som er "rett timing" for Kis. Begynner jeg byttet for tidlig, svinger han vekk fra himder 2 og kommer til meg direkte. Og det er jo rett. Venter jeg for lenge, river han. Det er vanskelig å treffe på nøyaktig rett tidspunkt, og jeg trur vi skal jobbe litt mer lead outs i ukene som kommer.


I helgen blir det deilig hundeliv på Dyrøya. Masse dager uten bånd, og ute hele tiden. Kis gleder seg, men er spent på turen med hurtigbåten i morgen.
Et lite stemningsbilde fra hytta fra ferien i påska.

1 kommentar: