I farta

I farta
Yr den håpefulle

onsdag 31. august 2011

Formiddagstreninger

Både i dag og i går ble det formiddagstreninger på klubben på meg, Kis og resten av kelpiegjengen.

I går møttes vi for å trene hoppteknikk. Vi satte opp en øvelse jeg hadde funnet i Ingerid sine Vappu-notater.
Vi satte opp den øverste øvelsen. Vifta var på lave hinder, med ca 5 fots mellomrom. Jeg hadde så ca 18 fot frem til oxeren, og 20 fot til den bøyde tunnellen. Kis fikk seg to økter på denne øvelsen. Det som var vanskelig, var egen handling i kombinasjonen synes jeg, og det å finne forskjellige handlingsalternativer. Kis hadde litt vanskelig å bremse inn noen ganger, men ellers gikk alt stålende i første økt. I andre økt gikk det også bra. Vi hadde da fått selskap av MAri og Tonje, som viste oss noen andre måter å ta kombinasjonen på. Til slutt lånte Tonje Kis og kjørte noen serpentiner over oxeren. Kis rev første hinder i oxeren, men da vi fjernet dette, rev han ikke en eneste gang det hinderet som gjensto. Morsomt. Jeg liker godt å utfordre Kis med kombinasjonen hoppteknikk og handling, og blir nok å leite frem mange slike øvelser fremover. '

Etterpå ønsket Tonje å trene slalåm med forskjellige varianter av tunneller liggende kliss inntil slalåmen. Jeg tenkte det kunne bli en utfordring for Kis å ha en tunnellinngang liggende 3 fot fra første slalåmpinne, men han taklet det fint. Vi forsøkte med flere forskjellige varianter. Kis ble først fristet da vi la en tunnell bøyd rundt slutten av slalåmen, og jeg tok den i venstrehandling. Det viste seg at ha reagerte på at jeg stoppet opp ved den ene inngangen. At jeg stopper er vanligvis ikke noe problem, men med en tunnell på tvers av hele synsfeltet, ble det for mye. To kjempemorsomme økter med slslåm/tunnell som viste at Kis kan masse, og kan lære enda mer.

I dag satte Cecilie opp en bane for å trene på de svakheter Scoop hadde fått avdekket i helgas konkurranse. Jeg kjørte en del lead outs, litt slalåm og noe svingtrening med Kis. Jeg hadde ekstra skråpinne på alle hinder, og han rev minimalt. Cecilie overtok så, og kjørte han gjennom banen noen ganger. Det gikk fint. Litt seinere tok jeg en økt til. Hvem sier at man ikke kan trene agility 1,5 uke før fødselen?? Jeg bare spør..

I morgen står det mellom å trene hoppteknikk eller få med meg åpningen av et nytt kjøpesenter i byen, med tilhørende åpningstilbud. Man har da tid til å trene fredags formiddag i stedet. Jeg elsker permisjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar