I farta

I farta
Yr den håpefulle

mandag 15. august 2011

Finvær i nord

Det er helt herlig at vi etter noen uker med 8-10 grader, igjen har fått sommer her nord. Det er deilig å bare kunne kose oss utendørs, og får gjort unna arbeid på hus og hage.

Selv om jeg ikke lenger er i form til fjellturer, har Kis vært så heldig at han har vært på Tverrfjellet. I det nydelige været i går, gikk han på tur med mamma og Gunnvald.

Min spreke mamma og flotte hund:

I forrige uke ble det agilitytrening på tirsdag og torsdag. Jeg kan fortsatt trene en del selv, og benytter meg av det innimellom. Tirsdag var vi hos Lisa og torsdag var vi hos Cecilie. Jeg og Cecilie vekslet litt på å trene Kis. Jeg fortsetter å pirke slalåminnganger. Cecilie tok springe-øktene. Det er på tide med noen nye hoppteknikkøkter, for Kis river fortsatt mye når han er giret eller i sving. Jeg ser at jeg ikke klarer å gjennomføre tanken om å sette spindel på alle potensielle rivehinder, evt der han har revet en gang. Det blir så mange, mange pinner, og vi har jo ofte så liten tid på fellestreningene. Så da gjenstår å terpe mye hoppteknikk, og håpe at det kanskje går seg til en gang. Eventuelt å få på plass fellesdekken, bytte til lydighet og skaffe meg en annen hund til agilitybruk:)

I helgen er det Fanny-kurs. Jeg har heldigvis solgt plassen min. Heldigvis sier jeg fordi jeg ellers ville ha endt opp med å gjøre mye mer enn det kroppen hadde klart. Leamor fyller 11 år på lørdag, men jeg blir nok å observere så mye av kurset som mulig frem mot bursdagsselskapet. Og hvem vet, plutselig dukker det opp en bitte liten øvelse vi kan prøve på i pausene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar