I farta

I farta
Yr den håpefulle

mandag 27. februar 2012

Treningsgruppe er tingen:)

Jeg er veldig glad for at Lisa foreslo at jeg skulle bli med på fredagstreningene i den treningsgruppa hun var med i. En ting er selve treningene, men jeg ser at jeg trener mer, og mer gjennomtenkt også de andre ukedagene. Man har liksom en forpliktelse ovenfor de andre i gruppa på å jobbe videre med de tilbakemeldingene man får, tenker jeg.

Fredag var en travel dag, og jeg måtte dra å trene en time tidligere enn de andre. Jeg hadde som målsetning å veksle mellom aktive og passive øvelser, og det gjorde jeg de to første øktene, da jeg var alene. Jeg har litt fremgang på apporten, og arbeider videre med å la han gripe den hardt. Jeg belønner bare med leke nå, og jeg ser at motivasjonen for å trene apport er høy hos Kis. Jeg gikk flere ganger rett over fra den aktive apport-treningen, til sitt og bli. Det taklet han flott. Det skal nevnes at vi var rimelig alene på banen, men et sted skal man jo begynne... Jeg tok noen få korte innkallinger på slutten av sitt og bli økten, der jeg belønnet med ball før han bjeffet.

Da jeg hadde hjelp, fikk jeg to nye folk til å veksle på å gå bak oss og dirigere. Jeg fortsatte arbeidet med å belønne når de snakket, for å fortsette rett frem. Kis ga bitte litt lyd fra seg, men ikke på grunn av dirigeringene. Vil påstå at vi har hatt 100 % fremgang på dette på kun tre treninger!

Vi fortsetter arbeidet med apport, samt veksling mellom action og ro, hjemme. Og gleder oss til neste fredagstrening!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar