I farta

I farta
Yr den håpefulle

fredag 17. februar 2012

Fredag er lydighetsdag

Etter en meget skjev start på dagen, der minsten hylte fra halv 5, og vekte 5 åringen i halv 6 tida, så jeg frem til et lite avbrekk i barnepass. Den nye treningsgruppa mi møttes kl 12, og jeg kom bare bitte litt seint. Etter litt lufting, var det rett i trening. Etter å ha gitt litt tilbakemeldinger til de andre, var det min tur. Jeg fortsatte arbeidet med kommandering på fri ved fot. Når Åsa kommanderte gikk det fint, men når Ida overtok, ble det mer bjeffing. Han reagerte på at det var en ny stemme som kommanderte. Jeg fikk etter hvert belønnet mye fri ved fot mens hun kommanderte. Jeg tok så noen innkallinger. Han er så lite vant til å bli kommandert, og blir stressa. Det ble dermed mye bjeffing i denne treningen. Jeg håper det retter seg når han blir mer vant til å trene sammen med fredagsgjengen.

Tidliger dekk-trening med søster Q


Etter første økt var jeg sånn mellomfornøyd på grunn av all lyden. I økt to begynte vi med å trene på fellesdekk. Åsa og Ida belønnet når Kis lå rolig. Vi forsøkte å forsterke når han lå rolig, uten å logre eller stresse. Jeg synes det ble en fin økt. Etterpå trente vi videre på apporten. Og ved hjelp av Åsa fikk vi virkelig et gjennombrudd i treningen! Jeg fikk låne ei bitepølse som vi trente med istedet for apportbukken. Vi trente hold fast og grep med denne, og bytta til apportbukken. Det gikk fint. Jeg var så heldig å få låne bitepølsa frem til neste fredag, og vi skal fortsette å skifte mellom pølsa og apportbukken.

1 kommentar:

  1. Tror det må være Scoop på bildet, eller? Jeg kjenner ihvertfall ikke igjen min egen hund!! (ps: mener du INNNNNa, ikke IDa?)

    Håper jeg kommer meg på treningen neste fredag!!

    SvarSlett