I farta

I farta
Yr den håpefulle

lørdag 2. juli 2011

Å så var de tre..

I formiddag kom Tuva hjem. Det var veldig godt å se lillesjura til ho mor igjen etter 3 uker på ferie i Storfjord. Ho har nok hatt det veldig fint der, og gått lange turer hver dag. Men sommerklippen er vokst ut, så her må klippemaskinen frem en av de nærmeste dagene! De tre hundene har tilpasset seg hverandre raskt, og det er stille og rolig i huset.

Her er et bilde fra en tidligere klipperunde av Tuven.

I går var min siste feriedag. Jeg startet dagen tidlig med å kjøre ut til Lisa for å trene litt. Hundene fikk først springe tulling rundt på tomta, før det ble tid for trening. Kis og Scoop fikk hver sin slalåmøkt. Kis har vist veldig god utvikling på slalåm med forstyrrelser. Nå er det nesten umulig å lure han ut av slalåmen. Vi sparket fotball, kastet leke, Lisa gikk mot han og ved siden av han. Flinke Kisen. Vi har enda litt å jobbe med når det gjelder kl 9 inngangen fra venstre. Men det er god tid til å jobbe slalåminnganger, da det er en av få ting jeg enda kan gjøre. Scoop hoppet over pinne to noen ganger, og må trene mer på forstyrrelser. Men når hun får gå uforstyrret, har hun en rask og fin padle-slalåm. Scoop fikk også prøve vippa. Hun stopper fint i to på to av, men er nølende når vippa rører seg.

Kis fikk seg også en flott økt med powergrids. Han arbeider veldig fint, selv med stor fart inn i grid'en. En nærmest feilfri økt, der har tilpasser seg godt. Synd jeg ikke fikk filmet økta.

I dag har vi nesten bare hvilt oss etter en lang dag i går. Det har blitt en liten tur i skogen, samt en tur til hundeklubbben. Hundene fikk springe seg en god runde i fjæra, før jeg trente lydighet med Kis. Det er lenge siden vi har trent lydighet nå, og jeg var spent på hvordan han skulle takle fremmede hunder når vi trente på noe det var lenge siden vi hadde trent på. Men det gikk fint. Jeg kunne merke at han noen ganger kastet et blikk på den store kraftige hannhunden som trente bare noen meter unna, men han holdt posisjon, og tok raskt kontakt igjen. Vi fikk trent gjennom hele klasse 1 programmet, utenom fellesdekk/tannvisning. Hinderet sitter uten bjeffing nå, og det var bra etter så lang tid. Kanskje jeg må begynne å arbeide med fellesdekken snart? Hvert fall denne uka, når jeg har barnefri, får jeg passe på å oppsøke klubben når det er fremmede hunder å trene med.

Til slutt fikk alle tre hundene springe løs på banen. Det er noe de elsker, og de bruker hele banen når de setter i gang med storspringingen sin. Det er vel lite som kan måle seg med litt smårusling på en åpen plass, med tre lykkelige hunder som suser rundt i max fart..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar