I farta

I farta
Yr den håpefulle

onsdag 6. juli 2011

Onsdagstrenings

Lite oppmøte på treningene i disse ferietidene gitt. I dag var det bare jeg og Tonje som kom på trening. Tonje satte opp en liten kombinasjon for å trene på at hunden skal skille hvor han skal etter å ha forsert tunnell. Jeg kunne gå noe av dette. Jeg stilte meg ved hinder 2, sendte Kis på vegringslinja og over 2 fra baksiden, inn i en L tunnell og gikk på baksiden av tunnellen og ropte han mot meg. Det fungerte godt. Jeg fikk også tatt en del slalåminngnager med 6 pinner. Han jukser aldri på innganger når det er så få pinner, det er på 12 pinner jukset kommer. Litt usikker på om jeg skal mengdetrene 6 pinner for å kunne belønne mye, eller om ejg skal arbeide på 12 pinner hele tiden. Kanskje en blanding er fint?

Tonje gikk også en runde med Kis. Det gikk finfint, med både pusher, vanskelige slalåminnganger, sving etter tunnell og vegringslinje.

Til slutt fikk Kis en set point økt. Jeg hadde fart inn hele økta. Første hoppforsøket rev han, og noen ganger innimellom der jeg bevegde meg raskt på siden hans. Jeg må gradvis legge til mer påvirkning til farta, som at jeg selv springer, at jeg kaster leken etter han er startet etc. Nå fungerte det uten feil dersom leken lå i ro der fremme og jeg var passert hinderne eller var sammen med han når jeg startet. Neste økt skal jeg sette på litte granne mer bevegelse på meg selv. Foreløpig er jeg fornøyd med farten inn, som jeg varierer fra 4 fot til 4 meter.

Siden det ble to økter med Kis med litt springing og en del drakamp, hadde jeg ikke rygg til å trene Scoop. Men alle hundene fikk mye utetid både før og etter treningen.

Så er det så deilig med finvær!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar