I farta

I farta
Yr den håpefulle

søndag 10. april 2011

Vårens VÅTESTE eventyr!

Lurer på hva som sker med været på våre konkurranser av og til. Helt forferdelig vær, med mye nedbør og vind. Jeg hadde to skift klær, og begge ble helt gjennomvåte. Til og med Kis syntes det kunne bli litt mye vær i dag.

Konkurransen i dag gikk bra. Som forventet rev han noen pinner i farta, gjerne før felt eller tunnell. I tillegg ble det tydelig at han har et slalåmproblem i konkurranser, for han feilet på begge løpene. Jeg må bare prøve å få han opp i stress på trening, og jobbe med slalåm i fart og stress.

Kis var veldig sliten etter dagen. Jeg varmet opp før begge løpene med å lufte han godt og lenge. Han fikk i tillegg to hoppteknikkøkter der jeg jobbet sving før briefingen begge gangene. Etter siste løp la han seg rett ned og skikkelig sov i bilen. Det er sjelden han må overtales til å komme ut, men da vi kom hjem fra klubben, ville han bare ligge og sove. Kompisen.

Her er filmen fra ag-løpet. Som sagt, må vi jobbe med slalåm i konkurransesituasjoner. I tillegg må jeg huske å ha fokus på felthinder nr 3 i en bane.


Fra hoppløpet tar jeg også med meg slalåmfeilen som arbeidsoppgave frem mot neste konkurranse, som er 18. mai i Narvik.

http://www.youtube.com/watch?v=pAJbiQf1cjY

Det som også er bra, er at jeg ikke har vært nervøs i det hele tatt i dag. Dette gir en mye bedre konkurranseopplevelse for både meg og Kis.

1 kommentar:

  1. Gratulerer med fine løp :) Kan jeg bestille litt finere vær til midnattsolhoppet? :)

    SvarSlett