I farta

I farta
Yr den håpefulle

fredag 1. april 2011

Det er sesongoppkjøringa si..

Jeg har vel aldri stilt så uforberedt til en sesongstart noensinne. Med så mye reisning, dårlig føre og masse jobb i vinter og dårlige knær før jul, har det ikke blitt så mye trening som ønsket. Motivasjonen har heller ikke vært på topp på grunn av riveproblematikken hans. Jeg har hatt så høye mål med Kis, og det er litt nedtur å innse at vi kanskje ikke kommer så langt som jeg hadde håpet. Nå er han jo enda ung, og riveproblematikken kan forsvinne, men jeg har vel ikke funnet verktøyet for å få det til å skje enda.

På onsdagen fikk vi oss to korte økter i snøværet. På første økta rev Kis stort sett alt som kunne rives. Meget frustrerende. Jeg tenkte at med dårlig generalprøve osv.. Men heldigvis tok vi oss en økt til etter styremøtet, og det gikk mye mye bedre. Ting fløt godt, feltene sitter, og han rev nesten ingenting. Han slet litt med å respondere på en serpentinearm, ellers var jeg veldig fornøyd med økta.

I morgen og på søndag skal vi konkurrere i Narvik. Det blir spennende å se hvordan det blir å gå. Han går jo ofte best på konkurranser. Spørsmålet blir om jeg klarer å være med, og rekker å handle slik jeg har briefet. Det er jo lenge siden vi har konkurrert, og det er noe eget å få alt til å sitte på første forsøk. I tillegg kan det hende at Kis koker litt på ny plass med mange hunder inne i en hall.

Som eneste representant fra Tromsø, får vi bare krysse fingrene for at vi begge viser oss fra vår beste side. Jeg skal prøve å få filmet løpene hvert fall.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar