I farta

I farta
Yr den håpefulle

lørdag 9. april 2011

Onsdagens bane, samt forberedelser til konkurranse

Banen fra onsdagens trening var slik:



































Jeg høyrehandlet frem til hinder 6, og bakbyttet mellom 6 og 7. Jeg gjorde et fremforbytte før hinder 10. Strekket 13 til 16 var problematisk. Enten måtte man fremforbytte før 14, og threadle før 16. Eventuelt kan man satse på et bakbytte mellom 14 og 15 for å svinge mot rett inngang i tunnellen som var nr 16. Det var her jeg "disket", ved at jeg ikke klarte å signalisere at han skulle i den nærmeste tunnellinngangen. Da Cecilie overtok, testet hun ut noen varianter. Det som fungerte best var bakbytte mellom 14 og 15, og så stoppe for en threadle etter 15. Hinderne 9, 10 og 11 var vanskelig å forsere uten å rive et eller to av hinderne.

I dag hadde vi rigging til morgendagens konkurranse. Etter vi hadde telt rosetter og bært ut alle hinder, ble det tid til en liten økt. Det var satt opp en agility3 bane, som nok var hakket vanskelig for oss. Jeg hadde heller ikke fått briefet banen. Kis var supergiret, jeg legger med vilje opp til at treningen skal være lik konkurransen. Det ble en grei økt, men jeg sa "ja" til Kis en gang et millisekund etter han hadde brutt kriteriet på mønet, og dermed måtte han jo bare prøve å bryte det 4 ganger til. Får håpe det er glemt til i morgen.

I dag snør det jo i bøtter og spann, selvfølgelig. Etter mange uker med fint vær er det jo typisk at været snur helt om dagen før konkurransen. det skal bli bløtt og herlig å springe i morgen..

1 kommentar: