I farta

I farta
Yr den håpefulle

lørdag 21. april 2012

Sesongstart 2012

Da er sesongstarten unnagjort for vår del. Vi gikk både agility og hopp, og dommer var Jon G. Olsen.

Kis var første startende, da det ikke var noen i de mindre klassene i agility. Dette gjorde meg litt stresset, for jeg er avhengig av å få han roet litt ned før start. Dermed var jeg noe stresset da jeg kom til start, og det er vel ikke det beste utgangspunktet akkurat. Kis rev 4 hinder samt fikk en feil i slalåmen. Et riv skydltes et fælt L-bakbytte fra meg, men resten av rivene var typiske Kis-i-sving riv. Jeg var ganske lei meg etter løpet, for det jeg hadde fryktet og forventet skjedde. Cecilie har løpet mitt på film, så jeg får ikke lagt det ut. Det positive med løpet er at all handling satt bra, og alle felt satt som støpt.

Hoppbanen var vanskelig, og med mange bytter. En morsom bane å briefe. Jeg rakk å varme godt opp, og fikk roet han før start. Han rev hinder 2, ellers et flott løp hoppemessig og handlingsmessig. En sur slalåmfeil som jeg valgte å ikke rette opp gjorde at vi disket. Jeg kan vel bare konkludere at Kis sliter med slalåm i alle sesongstarter, fordi han blir for høyt i stress. 

Film av hoppløpet:

I morgen er en ny dag. Høy på det gode hoppløpet så gleder jeg meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar