I farta

I farta
Yr den håpefulle

fredag 13. april 2012

Kurs med Siv Svendsen - dag 1.

Den største lykken jeg kan oppleve er når minsten strever og kaver for å blåse lyd på mamma sitt kinn, når jeg har flotte samtaler med de to største eller når vi har bålkos hele familien. Ingenting kan slå det. Men å ha gode treningsopplevelser med bikkja kommer som en god nummer to når det gjelder lykkefølelse.

I dag startet lydighetskurset med Siv Svendsen fra Amokk Hundeskole. Vi hadde tre timer med trening, og fikk to økter med trening. Jeg hadde på forhånd diskutert bjeffeproblematikken med Siv, og hun øsnket å se hvordan han kunne være hvis jeg ikke la treningen til rette for å holde han nede i stress. Det resulterte i 10 minutter med mye bjeffing, alt festet på film. Det skal bli interessant å se filmen - noe jeg ikke skal gjøre mens ungene sover. Begge kelpiene jeg har i hus reagerer på bjeffing på film, og jeg vil ikke vekke ungene.. Vi arbeidet med lek - frivillig sitt - belønning før han bjeffet, samt med feilrutiner ved bjeffing.

I økt nummer to ble jeg bedt om å unngå bjeffing for en hver pris. Jeg tok han rett fra bilen, og i fri ved fot. Det resulterte i en super økt, med bare bitte lite bjeffing etter en springmarsj.

Her er videoen: http://www.youtube.com/watch?v=ajHHy2SDiEA&feature=youtu.be

Vi gleder oss til mange timer kurs i morgen og søndag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar