I farta

I farta
Yr den håpefulle

torsdag 19. april 2012

Hilsen fra Naska

Hei mor der nede i Syden.

Tenk at jeg er på ferie jeg også. Du aner ikke hvor merkelig det er her. Jeg får ikke være i sofaen, jeg må sove i bur om natta og verst av alt, det kommer ikke noe mat ned til meg når jeg bjeffer til damen ved kjøkkenbenken. Selv om det er uvante regler, så går det veldig fint med meg. Jeg gjør mange spennende ting sammen med Kis og Tuva hver dag, og det er utrulig mye å følge med på i huset på ettermiddagene. Den minste ungen i huset er veldig interessant, og jeg må støtt og stadig bort å susse litt på han. Han liker visst meg også ganske godt, for jeg trenger bare å komme bort til han, så begynner han å le. Det liker jeg godt. Den største gutten smaker godt inni ørene, for det har jeg smakt maaange ganger.

Vi var en hel formiddag på nesset nedfor flyplassen en dag. Lydene fra flyene var litt skumle i starten, men det var så moro å springe på stranden at jeg fort glemte lydene. Litt trening ble det også.
Jeg har også vært en tur på besøk i Ramfjord. Jeg var ikke en eneste gang nede ved huset vårt, jeg visste vel at du ikke var kommet hjem.

Kis var så heldig å gå kurs i helga. Det må jeg få være med på snart, mor, det så veldig artig ut. Jeg fikk være ute mange ganger for å se på, og trente bittelitt. Jeg lå også mye i buret mitt og så på alle som gikk forbi, det var varmt og fint vær.

Damen i huset har blitt veldig glad i å trene fellesdekk, jeg trur hun har noen planer for Kis snart. Mandagen var vi på Olav Aakre og trente, og da var jeg hjelpehund og forstyrrelse på flere fellesdekker. Det var mange andre hunder der. Jeg har vært flere ganger på hundeklubben også. Det artigste er å springe i fjæra med Kis. Vi leker mye med frisbee, og når jeg får tak i den kan jeg springe både fort og lenge. Du skulle sett meg!

I dag var damen som passer meg litt lei av å stable vogn og unge i bilen, så vi skulle egentlig være hjemme og ha en rolig dag. Men det viste seg at jeg ikke var så flink å gå tur med vogn, særlig ikke sammen med min kjære bråkevenn Kis. Så da lurte vi damen til å sette ungen igjen ved huset sammen med bestemoren, og så fikk vi oss en herlig tur i fjæra i dag også.
Jeg koser meg masse, mor, men det skal også bli godt å komme hjem. Jeg vet nemlig at både fredag, lørdag og søndag blir tilbragt på klubben. Kis skal nemlig konkurrere. Og vi blir sikkert å finne på mye rart neste uke også. Så dermed skal det bli fint å komme hjem å sove i armkroken igjen, for jeg kommer til å bli littegranne sliten..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar