I farta

I farta
Yr den håpefulle

søndag 13. januar 2013

En uke med Yr

Nå har vi hatt Yr hjemme i ei uke.

Vi fikk henne hjem etter en lang reise fra Bærum og til Tromsø, i bil , fly og enda en biltur. Yr hadde vært rolig hele turen, men da hun kom hjem til oss, var det på tide å spøle rundt. Hun brukte noen dager på å roe seg hjemme, og kunne sette seg ned midt på gulvet og klynke etter mamma og søsken med jevne mellomrom.

En liten hvil i sengen sin:



Søndag fikk Yr debutere i familieselskap. Hun var veldig flink, og taklet bråk, katter, unger og rasing på strak arm. Mandagen var hun også hos svigermor, mens jeg hadde undervisning med mine nyansatte hele arbeidsdagen. Fra tirsdag har hun vært med på jobben hver dag. Det har hun fått nyttig trening i å sove seg gjennom at folk kommer og går. Hun er blitt forlatt bak grinda på kontoret mitt mens jeg har hentet ting i printern, snakket med folk og hatt korte møter. Det er ikke alle fravær hun takler like godt enda, og da henter jeg henne med en gang hun er stille et øyeblikk. Hun har en god kompis på jobb, 12 uker gamle Caspian. han er storpuddel, og de leker mye sammen i pausene.

Kos med sin partner in crime:

Yr har vært med på styremøte på hundeklubben, der Yr fikk være med på fjæratur inni jakken til mor, og fikk hilse på snille Scoop. Vi har også vært på lunchtrening på lærfabrikken. På lærfabrikken trente vi på kontakt når det var andre hunder tils tede, vi trente på å ligge stille i bur og vil hadde 4-5 valpeinnkallinger.

Bildene er tatt av Åsa Tomter, som har bloggen hundelivinord.wordpress.com



I går var Yr med på enda en bursdag. Der var Mia, en ung dvergsnauzer, og katten Luna. Yr syntes det var topp, og var i 100 hele tiden. Vanskelig å slappe av med så mye moro rundt seg. Vel hjemme kom Felix, en bostonterrier på besøk. Man kan vel si at Yr var sliten i går kveld!



Det går bra med Yr i sitt nye hjem. Hun ser veldig opp til strenge tante Tuva, som både leker mye med henne og setter henne på plass når hun blir for plagsom. Hun har få uhell inne, men sier ikke helt klart fra enda. Hun sover en del, og har fast soveplass på fanget til Isak. Hun sover hele natta, hun trenger bare å vite at jeg er i nærheten av og til. Hun er mye mer selvstendig utendørs enn jeg er vant til. Vi må trene mye innkalling fremover! I bilen legger hun seg å sove med en gang, noe som er veldig praktisk siden hun ofte er med på henting og levering i barnehagen.

Jeg gleder meg til videre valpeliv og trening med Yr den yndige.

Jeg har plutselig fått reklamelinker inn i bloggen min. Noen tips til hvordan jeg kan fjerne det??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar