I farta

I farta
Yr den håpefulle

søndag 29. januar 2012

Ei herlig og kald helg

I løpet av uka har vi trent noen økter agility, uten at Kis har knekt koden med å holde apportbukken. Vi har også trent en del fri ved fot. Onsdagen var vi på agilitytrening. Det var mye is, men det var satt opp to hopphinder og en tunnell. Jeg prøvde meg på litt handling, men Kis rev veldig mye. Selv om hinderne var på 40 cm, løftet han ikke bena i annet enn vanlig sving.

I hele helga har det vært klarvær og kaldt. Solen er oppe en times tid midt på dagen, og det er deilig å være ute. Vi har vært ute i 3-4 timer både lørdag og søndag. Begge dagene har vi vært på Prestvannet, og Isak har trent på skøyter. Han bruker en bruskasse til å støtte seg på, og får en veldig fart. Tuva og Kis har vært litt ut og inn av bilen der oppe. Det er ca 6 minusgrader og vind, og det blir fort kaldt for hundene ute på isen.

Prestvannet:


I går dro jeg på klubben for å trene agility etter skøyteturen. Vi satte opp en distance grid, der det var 6-6-9 fot først, og siste hinder var ca 40 cm. Siste hinder ble så gradvis flytta ut til 17 fot. Kis stusshoppet til og med 15 fot når vi flyttet utover, men tok et ekstra sprang til og med 13 fot da vi flyttet den samen igjen. Etterpå fikk Kis en slalåmøkt. Alle innganger satt på 6 pinner, jeg kjørte vanskelige bytter, kastet leker, stoppet opp, la meg ned osv. Alt gikk fint for superkisen:)

I dag fikk hundene oppleve noe de sjelden gjør. Vi gikk hjem fra Prestvannet, så de måtte dermed takle å gå langs tett traffikerte veier, samt møte hunder og mange fotgjengere. Det var nyttig for dem og god trim for mor, som måtte dra på en tung barnevogn på sporete vei, glattis etc.

Nå er endelig banen på klubben delvis bar, og jeg håper å få lagt inn en økt eller to på formiddagen. Min søte svigersøster blir 13 år på onsdag, så kveldstreningen ryker i kaker og feiring.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar