I farta

I farta
Yr den håpefulle

onsdag 14. desember 2011

Søskensjalusi eller puddel-demens?

De to siste ukene har jeg ved flere tilfeller kommet hjem og funnet sundbitte ting. Det har ikke skjedd på veldig lenge. Tuva hadde sin periode som unghund, og Kis hadde noen få små episoder da han var ca 7-8 måneder. Jeg har mistenkt Tuva for å gjøre dette, blant annet fordi hun har vært ganske plagsom og masete i det siste. Hun følger etter, står å ser på meg eller Petter og er rar til tider.

Det er så merkelig at dette skjer nå. Jeg er jo hjemme nesten hele dagen, og har som oftest hundene med meg når jeg ikke er hjemme på dagtid. Tuva har jo ikke trent de fire siste årene, så det kan jo ikke være manglende stimuli hun reagerer på. Hun har selskap hele dagen, kan være så mye ute hun vil og får en del kos. Men kanskje hun er som "storesøsken" flest? Maser og henger etter og gjør uønskede ting for oppmerksomhet:)

I dag, da jeg hadde kjørt Isak i barnehagen, fant jeg dette oppe i Tuva sin seng:

Rimelig avslørt at det er hun som står bak tyveri og maltraktering av pepperkaker, snytepapir, goderinnpakning, konvelutter, lipsyler og andre tigjengelige småting.

1 kommentar: