I farta

I farta
Yr den håpefulle

fredag 9. desember 2011

Mer fornøyd med lavere målsetninger

Det har blitt dårlig tid til å skrive treninigsdagbok de siste ukene. Vi har trent jevnt , med to til tre treninger i uken. Det har blitt en del rallylydighet, samt tre agilityøkter.

I agilityen har jeg hatt det ganske moro faktisk. På godt nordnorsk driter jeg i at vi river, for det har vi gjort på hver trening i over ett år. Jeg får ikke gjort noe med det nå, så jeg velger å overse det. Jeg fokuserer heller på aktivisering av Kis, handling og flyt. Dette har fått meg til å få litt mer motivasjon tilbake for å trene agility, etter en lang periode med lav motivasjon. Jeg må bare prioritere å kose meg på trening, og innse at min målsetning om å plassere meg i NM ikke kommer til å bli oppfylt med denne hunden, mest sannsynlig. Jeg kommer meg på onsdagstrening, men da Sigurd er trøtt og krevende på kvelden, og Isak liker å bli lest til og klødd på ryggen, prioriterer jeg å komme hjem før han skal legge seg. Det er jo bare snakk om en kort periodem så da ofrer jeg treningstid. Jeg rekker en økt hver onsdag, og gjør det beste ut av den økta.

I rally gjør vi virkelig fremskritt. Vi har nå inne alt i klasse 1, og stort sett alle øvelser i klasse 2. Vi har øvd lite på en øvelse med utplasserte godbitskåler i banen, samt på stå med berøring og hopp over agilityhinder. Ellers har vi det meste i boks, inkludert noen vendinger som ikke er logiske for en agilityutøver (blindbytter, hehe). Jeg gleder meg til å konkurrere mer i denne grenen, og skal gjøre mitt for at vi får konkurranser i Tromsø neste år.

Ellers er det blitt en del lufting sammen med Lisa og Qoralle. Hun er blitt gode venner med mine to, og det er koselig å få springe litt ekte kelpie-springing innimellom synes Kis.

Deilig adventsvær for tiden:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar