I farta

I farta
Yr den håpefulle

onsdag 2. november 2011

Ruskeværsuke

Merkelig hvor lite tid det blir til blogging når man har liten baby som legger seg like sent som meg...

I kveld er det klubbmesterskap i agility. Etter å ha trent på 3-5 hopphinder de siste månedene, og selv ikke ha handlet baner siden i sommer, er ikke forhåpningene store. Kunne vi ha gått i nybegynner-klassen, hadde det vært noe annet. Forrige onsdag hadde vi nemlig en flott økt på en slik nybegynner-bane. Jeg kom godt ned på jorda igjen på søndag, da okta innehold stort sett bare stress og riv. Jeg var i dårlig humør i mange timer etterpå. For å plastre litt på den dårlige agilityfølelsen, tok vi oss ei økt i hagen mandag, og fikk til både sving og serpentine uten riv - med utlagt belønning.

Når vi plages i agility er det fint å kunne trene rally. Flere ganger har jeg møtt Lisa og gått bane. Sigurd er ikke like glad i å sove på dagen lenger, så det blir litt oppstykket. Men vi lærer stadig, og det går fremover. Kis trenger en økt på å gå seg ned før vi går bane, men ellers går han veldig fint nå. Han er fortsatt litt utrygg på å gå bak ryggen, og kan bjeffe litt. Han kan også bråke litt i springmarsj. Men mengdetrening vil hjelpe han å bli trygg i øvelsene. Vi er sånn smått begynt å trene kl 2 øvelser hjemme. Jeg gruer litt til å begynne med agilityhinder i banen. Da blir det garantert bråk!

"Tenk om jewg ble klubbmester i kveld.."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar