I farta

I farta
Yr den håpefulle

søndag 25. november 2012

Hall-søndag

Trur nok en liten kelpie var fornøyd med dagen i dag. To fine treningstimer i lærfabrikken sammen med mange flere hunder, etterfulgt av en lang joggerunde med gubben på ettermiddagen.

På treninga i dag ville jeg teste ut litt hvor langt vi var kommet i forhold til bjeffing på trening. Vi startet ut med en økt lineføring. Allerede i første økt, testet jeg ut springmarsj. Jeg både startet og stoppet springmarsjen ganske brått, og fikk et bjeff. Han ble sendt rett i buret. De øvrige øktene var jeg mer forsiktig i tempoforandingene, og fikk ingen lyd.

Jeg fant ikke apporten da jeg skulle på trening, og tok med en bitepølse i stedet. Da jeg trente apport med bitepølsa kom det noe knurring under innsitten. Jeg fikk så låne en apportbukk hos Birgitte. Når jeg kaster kort er det ingen lyd i øvelsen. Hvem skulle trodd det for et halvt år siden! Jeg må bare gradvis kaste lengre, for å få en fullgod konkurranseøvelse uten knurr. Og få noen til å følge med på innsitten, som var litt skjev enkelte ganger.

Jeg kjedet også sammen en del øvelser. Dette gikk veldig fint. Jeg passer på å trene mye på at Kis skal sitte å vente ved siden av meg mellom "øvelsene".

Alt i alt ei bra trening. Men når veska ligg igjen hemme i gangen, blir det ingen bilder..

Vi gleder oss til å teste ut ruten på kurs på torsdag. Det blir spennende med noe helt nytt, lenge siden vi trente inn en ny øvelse helt fra bunnen:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar