I farta

I farta
Yr den håpefulle

mandag 12. september 2011

Siste trening på en stund..

Både lørdag og i dag har Kis fått seg noen økter hoppteknikk i hagen. Jeg har satt opp en set point i bue, en øvelse Mari tipset meg om. På denne gamle pc'en vi har mens vår vanlige er på reparasjon kan man ikke hente bilder fra Facebook, men øvelsen er avbildet på min side der. Første og siste hinder er på laveste høyde, og midterste hinder økes gradvis til full høyde. Øvelsen kjøres en gang hver vei på hver høyde. Kis river første repetisjon på 56,5 og 61,5 den veien jeg kjører først. Det har han gjort både onsdag, lørdag og i dag. Fanny bemerket på Facebook at hinderne så litt høye ut, så det kan hende jeg har misforstått øvelsen.. Skal prøve å finne dette ut.

I går var jeg tilskuer på klubben, mens Cecilie gikk bane med en ganske overkokt Kis. Han har fått litt lite stimuli den siste uken og det vistes godt. Jeg hadde satt spindler på alle hinder, men Kis rev likevel i 180 graders svinger. Det virker som han har problemer å bremse inn, så ut over høsten må jeg kjøre flere hoppteknikkøvelser som går på skifte mellom fart og konsentrasjon i sving.

Jeg regner ikke med å være i form til å trene eller ha drakamp på en del uker fremover nå på grunn av fødselen. Cecilie skal gå Fanny-kurset neste helg med Kis, samt konkurranse helga etter. Så Kis får ikke agilitypause, heldigvis. Det er også flere på klubben som er villige å trene han dersom jeg klarer å møte opp på fellestreningngene på onsdager. Vi er heldige sånn, jeg og Kis, som har venner som vil hjelpe til for å stimulere kelpien:)

Nå gjenstår det bare å krysse fingrene for at fødselen går bra, og at jeg er på bena innen kort tid!

1 kommentar: