I farta

I farta
Yr den håpefulle

mandag 26. september 2011

Fannykurs og sesongavslutning

Siden sist innlegg har det skjedd en del. Forrige tirsdag ble Isak storebror til lille Sigurd.
En stille og kjeldelig uke for hundene ble det da jeg lå på sykehuset. Jeg kom hjem fredag kveld, og lørdag morgen ble det endelig litt action for Kis. Petter kjørte han til Kroken, hvor Cecilie deltok med han på den siste FAnny-samlingen. Han var kokt som bare en kis kan være på første økta, og Cecilie måtte bare legge han bort. Resten av helgen gikk fint, og han oppførte seg bra. Han følger handling fint, også vanskelige handlingsmanøvre. Men rivingen får de ikke bukt med, desverre. Etter helga reiste Petter bort, og Kis dro til Ramfjord på feriekoloni hos Kjellfrid og Cecilie frem til fredagen. Der fikk han seg litt trening og mye tur, og et mye bedre tilbd enn jeg kunne gi han, som var aleine hjemme med en 4åring og en nyfødt baby. Men det var godt når begge kisene mine kom hjem fredag kveld!

I går konkurrerte Kis og Cecilie  igjen, med dommer Petter Nordlien. Jeg fikk ikke til å filme agilityløpet, noe som var synd. Det var et godt løp, med en samla og lite stressa Kis. Han rev et hinder grunnet en dårlig timet threadle, samt siste hinder. Ellers var alt bare SÅ bra. Hoppløpet gikk ogsa bra, også det med to riv, men lite stress. Jeg har ikke fatt til å laste det opp, da et er filmet i HD kvalitet, og er megastort.
Nå er det "bare" 7 måneder til neste konkurranse her oppe i nord. Vi har planer om å trene mye disse månedene, særlig siden jeg ikke trenger å bry meg med jobb, som jo tenderer til å ta mye fokus bort fra trening med hund, hehe. Jeg har også sendt forespørsel til Vappu om å holde hoppteknikk-kurs. Får håpe hun har anledning, og at vi finner en hall å avholde kuset i!

1 kommentar:

  1. Håper Vappu kommer, det hadde vært kjempeinteressant! :D

    SvarSlett