I farta

I farta
Yr den håpefulle

mandag 27. juni 2011

Et hundeliv på Mallorca

Da var vi tilbake etter 14 dagers familieferie på Mallorca. Tuva er enda på sommerleir i Storfjord, mens Kis er vel hjemme igjen. Jeg hentet han hos Kjellfrid i går. Han har visstnok hatt det veldig fint i Ramfjord mens jeg var borte. En guttekompis har han også fått. Godt å se at han kan bo i samme hus som både tisper og hannhunder.

Jeg må si det var veldig fint på Mallorca. En ting var barnevennlig hotell, nydelig strand og herlig vær. En annen ting var at jeg ikke traff på en eneste løshund. De hundene jeg så, var som oftest miniatyrhunder som ble luftet av eierne sine. Det var selvfølgelig andre raser også, men alle var sammen med eierne sine. I parker i nærheten av hotellet ble hunder luftet løse på kveldene, og de sprang rundt og lekte med hverandre mens eierne sto i nærheten. Nesten som hos oss altså.. En og annen malplassert polarhund dukket opp, men men.. Et hundeliv på Mallorca er fort bedre enn et hundeliv hos naboen, for å si det sånn.

Mitt eget agilityliv er vel rimelig over. Jeg blir støl i rygg og bekken bare av å gå et kvarters tur, så springe agility er vel ikke mye aktuelt fremover. Kis har fått seg noen økter med Cecilie, og helga før Midnattsolhoppet skal de trene sammen i Salangen. Så håper jeg han er klar for fire dagers konkurranse i Tromsøbyen. Men først skal vi passe Scoopen i 10 dager. Det blir nok en fin adspredelse for Kis, og sikrer han masse masse trim:)

Badeungene:


Fint med leiebil, da finner man nydelige små landsbyer man kan lunche i.
..og flotte steder å dra på badeutflukter med fine ferieunger.



Palma Aquarium var også en opptur. Store, rene akvarier, og masse flott å se på.

3 kommentarer:

  1. Det så og hørtes ut som VM i flott ferie!

    SvarSlett
  2. ps: har hørt at når man bruker blogspot kan det gjøre ting lettere ift kommentering dersom man har kommentarene i nytt lite vindu. om du forstår ka æ prøve å forklare...

    SvarSlett
  3. Koselige ferie bilda... Klem Tone

    SvarSlett