I farta

I farta
Yr den håpefulle

søndag 10. juni 2012

Å ligge foran eller bak..

I helga er det utstilling med agilitykonkurranser på hundeklubben. Da dette er helga før bryllupet, valgte jeg å ikke melde på til lydighet. Vi hadde dermed bare agility å konsentrere oss om i går.

Desverre var videokameraet fritt or batteri, så jeg har ikke løpene på video.

Dommer var Morten Holmen. Han hadde satt opp en grei hoppbane. Jeg hadde på forhånd bestemt meg for å gå veldig rolig og jevnt. Starten besto i en lang strekke langs hele den ene siden av banen. Tunnellen var helt til slutt i strekka, etter slalåmen. Kis hoppet ut av slalåmen en pinne for tidlig, og svupp inn i tunnellen. Disken var et faktum. Vi gikk videre, jeg var rolig, Kis rev ikke hinder, men tok et feil hinder rett frem der vi egentlig skulle svinge. Rett og slett fordi jeg var for langt bak.

Jeg tok med meg gleden over null riv, og forberedte meg på agility. Også her var jeg rolig og seig i bevegelsene, noe som resulterte i at han tok feil hinder to ganger. Den ene gangen slapp jeg han med blikket. Vi fikk bare et riv i hele løpet. Jeg valgte å holde Kis lenge på siste felt, og sprang så rett ut og belønte dette.

Før dagens konkurranse må jeg ta en avgjørelse. Skal jeg fortsette å ligge bakpå og håpe at jeg klarer å styre han bedre, eller skal jeg springe på og håpe at han ikke river? Jeg trur jeg må se ann banene..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar