I farta

I farta
Yr den håpefulle

søndag 9. juni 2013

Helgekurs med Eva Bertilsson

I helga har jeg og Yr deltatt på helgekurs i agility med Eva Bertilsson fra www.carpemomentum.se. Yr var, 7 måneder gammel, yngste hund på kurset, og jeg var veldig spent på hvordan det skulle gå i helgen. Tidligere har vi jo vært med på en treningshelg, men da styrte vi jo selv treningsmengde og -vanskelighetsgrad.

Fredag var et utrulig bra foredrag med temaet Fra belønning til belønning. Eva åpnet øynene til meg og mange av de andre tilhørerne for hvor mye som skjer mellom hver øvelse og repetisjon, samt alle de små tingene som skjer i treningen. Vi må ha fokus på alt som skjer fra vi avslutter en belønning til neste belønning kommer. Alt henger sammen. Det er viktig å belønne frem til vi starter ny øvelse. Det er viktig å starte ny øvelse på en bra måte. Det er viktig å time belønningen, Det er viktig å huske på hva som skjer fra belønningsmarkør kommer og til belønning dukker opp. Og fra belønning dukker opp til belønning tas. Jeg tok mange notater, som ligger ute i bilen og venter på meg.


Vi har lært så mye i helgen, og har mange ting å arbeide videre med. Både i forhold til å ta mange hinder på rad, arbeid med slalåm, med felthindre, med lead outs, med bakbytter osv. Men vi har også fått med oss ting som direkte medfører en endring i trening, for eksempel det å ha med meg bur på banen, for å kunne gi korte økter, og korte transporter. Tas hun ut, er det rett i arbeid!

Jeg blir å blogge mer om helgen, blant annet om alt jeg har lært om slalåmtrening. Jeg blir også å blogge om mine treningsplaner fremover, som jeg skal legge etter å ha gått gjennom notatene mine.

Jeg er full av treningsmotivasjon etter kurset. Det er nesten litt dumt at vi reiser bort om to uker, og Yr skal til Ramfjord på sommercamp i to uker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar