I farta

I farta
Yr den håpefulle

søndag 5. mai 2013

En innholdsrik grunntreningsdag

I dag fikk Yr virkelig testet sin kapasitet, da jeg kjørte mange økter med henne.

Jeg hadde to økter først hvor jeg satte opp to hinder ganske nært hverandre, for å se om hun søkte frivillig gjennom to hinder. Tidligere har jeg kun hatt frivillig søk gjennom ett hinder, så det var interessant å se hvordan hun ble å takle den oppgaven. Det gikk veldig bra. Hun jobber godt, men jeg ser at jeg må lære meg til å være oppreist, jeg er alt for mye bøyd fremover gjennom økta.
Jeg testet så, for første gang hinder i sving. Også dette ble festet til film, og det gikk over all forventning.

Jeg kjørte en økt sirkeltrening, to økter med to slalåmpinner, en økt flatpølse og en økt bøyd tunnel også i løpet av dagen. På den siste økta så jeg at hun ble noe mer ukonsentrert enn tidligere, men det skulle bare mangle.

Vi tok oss også tid til litt lek og kos. Yr fyller tross alt 6 måneder i dag.
Jeg gleder meg til videre trening ut over våren.

Planen fremover er:
- mye mer sirkeltrening, slik at hun aldri velger å blindbytte meg
- jeg må øke kriteriene i starten snart
- øke vanskelighetsgrad på avstand og vinkel til hopphinder og slalåm
- fortsette med en hoppteknikktrening pr måned
- drakamp med bakbena på en kant
- springe etter en ball over noe (starten på springende felt)

Hmm, trur jeg må avlyse Kretaturen..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar